zondag 8 december 2013

Doedag: 28 november 2013

In dit bericht vertel ik jullie wat we in mijn tweede doedag deden:

Voor het onthaal kreeg elk kind een pakje, verpakt in een verschillend kleur. In het midden van de kring lag een platform, waarin de 4 kleuren terugkwamen. De kinderen kregen de opdracht om hun pakje op het juiste kleur op het platform te leggen. Dit lukte heel goed, ze zouden Zwarte Piet hier zeker mee kunnen helpen, hoor!
Na het onthaal was het tijd voor beweging bij juf Karlijn.

Dit is het boekje dat ik gebruikte.



Na de speeltijd deed ik een tweede keer het verhaal 'Pien is Sinterklaas.' We zagen dinsdag hoe Pien zich verkleedde als Sinterklaas. Vandaag had ik er een activiteit bij gevonden. Ik had het figuur Pien uit het boek geplastificeerd en de kinderen konden telkens Pien iets aandeed van kledij, dit ook bij het figuurtje kleven met velcro. Op deze manier herhaalden we alle kledij eens van Sinterklaas, dit ging al heel goed!







Als de kinderen na de middag terug in de klas kwamen, was er een middagonthaal, hierin mochten de kindjes over het dak lopen om daarna een chocoladecentje in het schoentje te leggen.
Bij beeld werkten de 6 kinderen verder aan hun masker van Sinterklaas. De mijter was dinsdag afgewerkt en vandaag maakten we een grote baard met watten, net als die van Sinterklaas!
De mijter en baard hing ik aan een kartonnen bordje waarbij het midden uitgesneden was. Hieraan deed ik een rekkertje en klaar was hun masker! Dit was een supermooi resultaat, ik heb er jammer genoeg geen foto's van.
Na de speeltijd werkten we nog eens met het liedje 'Wie komt er alle jaren.' Dit werd de kindjes dinsdag aangeleerd door middel van voorwerpen. Vandaag waren we meer bezig met het ritme, hierbij gebruikten we de ritmestokjes. Ik vond dit fantastisch om te doen en de kinderen waren heel enthousiast!
Ze kenden het liedje ook beter dan verwacht, wat me toch wel een goed gevoel gaf.

Op het einde van de dag werden de chocoladecentjes die ze in de schoen hadden gelegd uitgedeeld, wat was dat lekker, zeg!

Veel liefs,
Juf Bieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten