zondag 8 december 2013

Doedag: 26 november 2013

Op 26 en 28 november kreeg ik de kans om een hele dag voor de klas te staan.
Hierbij was het thema de Sint en Zwarte Piet.


In dit bericht overloop ik wat we deden op mijn eerste doedag.

Dinsdag 26 november 2013:
Tijdens het onthaal mochten de kinderen pakjes in de schoorsteen proberen gooien, net als Zwarte Piet!
Dit deden de kleuters heel goed, hoor!
Daarna vertelde ik een verhaal over Pien. 'Pien is Sinterklaas.' Daarin verkleedt Pien zich in Sinterklaas en wordt haar beertje Zwarte Piet. De kinderen waren geboeid door mijn verhaal en mochten zich daarna ook zelf verkleden als Sinterklaas en Zwarte Piet, dit vonden ze natuurlijk heel leuk!
Na de speeltijd was het tijd voor beweging bij juf Karlijn.

Na de middag deed ik een middagonthaal, ik vertelde een artikel over de dag dat Sinterklaas en Zwarte Piet hun intrede deden in ons land. Daarna mochten de kindjes om de beurt iets vertellen over Sinterklaas en Zwarte Piet.
Bij beeld maakten 6 kindjes elk individueel het eerste deel van hun masker.
Ze stempelden de mijter en mochten een kruis schilderen, die we er dan op plakten.

Na de speeltijd stond er een kartonnen doos in het midden van de kring.
Er hing een brief aan van Zwarte Piet en in de doos zaten allerlei spulletjes om de kinderen een liedje aan te leren. Hierbij kwam een bezoekende docent langs om te kijken hoe mijn muzikaal moment verliep.
De kinderen waren enthousiast en het was een hele leuke les. Ik had niet echt het gevoel dat de kinderen mijn liedje kenden tegen het einde van het moment maar ze hadden er zeker van genoten en deden enthousiast mee met de bewegingen.

Het was een hele spannende en leuke dag!

Liefs,
Juf Bieke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten