donderdag 17 oktober 2013

Fijne herfstvakantie!

Hallo,

Vorige week en deze week hielp ik mee in de eerste kleuterklas en keek ik hoe de juf haar lessen aanpakte.
Het was heel fijn om te zien hoe de juf zo enthousiast is en hoe ze de kinderen verschillende dingen spelenderwijze aanleert. Dit was heel leerrijk om te observeren!

Volgende week hebben we een lesweek en die week erna hebben we herfstvakantie.
Nu kan ik verder aan de slag met papierwerk, lesvoorbereidingen en knutselwerk.
Ik zal dus niet veel schrijven op mijn blog de komende twee weken maar ik blijf niet stil zitten, hoor.

Geniet van jullie herfstvakantie en tot dan!
Lieve groetjes


Muzische opener: Nopjes

Samen met 4 medestudenten sta ik dit jaar in de Vrije Basisschool Wijnberg te Wevelgem. 
We maakten samen een muzische opener, gebaseerd op het prentenboek Nopjes geschreven door Klaas Verplancke. 


Dit speelden we op 26 september voor de hele school. Op deze manier konden de kinderen en leerkrachten van de school kennis maken met ons op een creatieve manier.

Het was een hele spannende dag voor mij!
Ik had nog nooit een voorstelling gespeeld voor publiek en de eerste indruk die je na laat is altijd van belang, vind ik.
De voorbereiding verliep heel vlot want we wilden er allemaal iets leuk van maken. 
Dat is gelukt waardoor het een hele fijne middag was!
We kregen veel positieve reacties en kregen een eerste feedback over hoe we speelden.

Het was een heel leerrijk en fijn project, het smaakte naar meer!


Dit zijn wij, de 5 werkplekstudenten, tijdens de voorbereiding van Nopjes.
Bovenaan, links te beginnen: Mathias, Alice, Annelies
Onderaan, links te beginnen: Shiva en mezelf.

Er werden foto's genomen op de werkplek zelf die je hier kan terug vinden: https://plus.google.com/photos/106461002735499689486/albums/5930793285427187729?banner=pwa

Veel kijkplezier!

maandag 14 oktober 2013

Welkom!

Welkom op mijn blog,

Ik ben Bieke Vermaut en sinds september ben ik begonnen met mijn opleiding kleuteronderwijs via werkplekleren.
Dit houdt in dat ik maandag en vrijdag zelf les volg in VIVES te Kortrijk en iedere dinsdag en donderdag sta ik samen met de juf voor de klas op mijn werkplekschool. 
Op deze manier leer ik hoe het is om zelf voor de klas te staan en kan ik de theorie onmiddellijk omzetten in de praktijk. 

Jullie kunnen me via deze weg opvolgen en kijken hoe het er in de klas en in de opleiding aan toe gaat.

Ik zit dit jaar op de werkplekschool Vrije Basisschool Wijnberg te Wevelgem.
Via volgende link komen jullie op hun site terecht: www.wijnberg.be

Veel plezier!

Juf Bieke