Na de herfstvakantie mocht ik enkele lesjes proberen in de kleuterklas.

De eerste week werkten we rond het thema grootouders en in deze week deed ik een verhaal en gaf ik een les beeld. Ik werkte met het verhaal 'Mijn opa is een kampioen'. Hier aan gekoppeld maakten de kinderen van de klas samen met mij een medaille voor opa of oma.
De tweede week was het thema baby, omdat een kindje van de klas er die week een zusje of broertje bij kreeg. Ik gaf voor het eerst het onthaal en werkte rond het themalied: 'Kleine baby, ween niet meer.'
Het was een heel leerrijke ervaring om enkele lesjes te mogen geven voor de klas. Van elk moment maakte ik een reflectie waarbij ik dan een leerdoel vooropstelde. Dit leerdoel is een puntje waar ik extra kan aan werken in de doe-dagen.
Oefening baart kunst!
Lieve groetjes,
Juf Bieke